W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Koordynator dostępności

Komunikat w sprawie wyznaczenia Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Stolno, Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Stolnie i Gminnej Bibliotece Publicznej w Stolnie

Urząd Gminy Stolno informuje, że Wójt Gminy Stolno Jerzy Rabeszko wyznaczył Koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Stolno, Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Stolnie oraz Gminnej Bibliotece Publicznej w Stolnie.
 
Funkcję tą będzie pełnił Pan Robert Dobek inspektor ds. gospodarki nieruchomościami i lokalami Urzędu Gminy Stolno. 
 
Podstawa prawna: Wyznaczenie Koordynatora do spraw dostępności było realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez ustawę o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, która weszła w życie 20 września ubiegłego roku.
 
Zadania Koordynatora do spraw dostępności 
Zgodnie z zapisami ustawy oraz Zarządzenia Wójta Gminy Stolno, do zadań Koordynatora do spraw dostępności będzie należało w szczególności:

wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych usług przez: Urząd Gminy Stolno oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Stolnie i Gminną Bibliotekę Publiczną w Stolnie;
przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla każdego z podmiotów wymienionych w pkt 1; 
monitorowanie działalności podejmowanej przez Urząd Gminy Stolno oraz przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Stolnie i Gminną Bibliotekę Publiczną w Stolnie w zakresie zapewnienia dostępności osobom z szczególnymi potrzebami; 
opracowywanie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla każdego z podmiotów wymienionych w pkt 1 zgodnie z art. 11 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz przekazywanie go po zatwierdzeniu odpowiednio przez Wójta Gminy Stolno i kierowników pozostałych jednostek organizacyjnych gminy wymienionych w pkt 1, w ustawowym terminie, Wojewodzie Kujawsko – Pomorskiemu; 
przedstawianie Wójtowi Gminy Stolno oraz kierownikom pozostałych jednostek organizacyjnych wymienionych w pkt 1 informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań.
Koordynator do spraw dostępności w zakresie realizowanych zadań podlega Wójtowi Gminy Stolno.
 
Dane kontaktowe koordynatora do spraw dostępności: 
Koordynator do spraw dostępności  - Robert Dobek 
adres do korespondencji: Urząd Gminy Stolno, Stolno 112, 86-212 Stolno 
telefon: 56 677 09 20

e-mail:  grunty@stolno.com.pl
 
Zarządzenie Wójta Gminy Stolno nr 80/2020 z dnia 24.09.2020 r. w sprawie wyznaczenia Koordynatora do spraw dostępności 
Ustawa z dnia z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062 z późn.zm.)

Powiadom znajomego