W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy Stolno

Stolno 112

86-212 Stolno

 

tel.: (+48) 56 677 09 00

tel.: kom. 500 157 824,  601 941 666

fax: (+48) 56 677 09 06

e-mail: sekretariat@stolno.com.pl

adres skrytki EPUAP: /r7r3yhb34r/SkrytkaESP

NIP: 875-10-29-675
REGON: 000544987

Informacja w tekście łatwym do czytania (ETR)

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Zgodnie z wytycznymi Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego właściciel lub zarządca budynku, w którym znajduje się źródło ciepła i spalania paliw, od dnia 1.07.2021 r. będzie miał obowiązek złożenia deklaracji jakie źródła ciepła i spalania paliw znajdują się w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych (m. in. kotły i grzejniki gazowe, kotły na paliwa stałe, piece kaflowe, wolnostojące kozy, kuchnie węglowe, pompy ciepła, sieć ciepłowniczą, instalację fotowoltaiczną, kolektory słoneczne, ogrzewanie elektryczne itp.) -  należy zgłosić źródło spalania paliw o mocy do 1 MW. Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to bardzo ważne narzędzie wspierające wymianę starych kotłów grzewczych, będzie również miejscem gdzie dostępne będą informacje na temat wszystkich programów finansowania wymiany pieców. Dzięki szczegółowym danym o budynkach będziemy wiedzieć o wiele więcej na temat sytuacji w mieszkalnictwie. Problem smogu w naszym kraju występuje od co najmniej kilkudziesięciu lat a zanieczyszczenia pochodzące z gospodarstw domowych, które ogrzewane są przez spalanie niskiej jakości paliw są główną przyczyną występowania smogu. Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków ma pomóc w walce ze smogiem.
Aby to się jednak zadziało Centralna Ewidencja Emisyjności  Budynków musi zostać zasilona o dane, które od 1 lipca b.r. będziemy zobowiązani podać składając deklarację. Deklaracja została stworzona w taki sposób, żeby jej wypełnienie nie było skomplikowane i zajmowało kilka minut. Formularz deklaracji można znaleźć pod adresem https://zone.gunb.gov.pl/. Deklarację najszybciej i najwygodniej złożymy elektronicznie (korzystając z profilu zaufanego lub dowodu osobistego z warstwą elektroniczną).        Wzór deklaracji można pobrać poniżej. Można też deklarację złożyć w formie papierowej - wysyłając ją pocztą lub złożyć w Urzędzie Gminy Stolno pokój nr 4, (druki deklaracji są do pobrania również w Urzędzie Gminy Stolno, pokój nr 4).
Deklaracje należy złożyć:
- w ciągu 12 miesięcy tj. do 1.07.2022 r. jeżeli budynek już istnieje (został oddany do użytku przed 1 lipca 2021 r.);
- w ciągu 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła lub spalania paliw (budynki oddane do użytku po 1 lipca 2021 r.).  

Załączniki

Powiadom znajomego