Zgłoszenie pobytu czasowego cudzoziemca
Zgłoszenie pobytu czasowego cudzoziemca
Jednostka prowadząca sprawę:
Urząd Stanu Cywilnego w Stolnie
Pokój nr 17
Tel. 56-677-09-02
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r., poz. 1191 z późniejszymi zmianami),
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 2070).
I. Dokumenty od wnioskodawcy
Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu,
Wypełniony i podpisany formularz "Zgłoszenie pobytu czasowego" zawierający potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lokalu.
Cudzoziemiec niebędący obywatelem państwa członkowskiego UE:
wiza, tymczasowe zaświadczenie tożsamości, karta pobytu lub zezwolenie na pobyt czasowy, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego, decyzja o udzieleniu zgody na pobyt tolerowany,
Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego UE:
ważny dokument podróży potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,
Cudzoziemiec członek rodziny obywatela państwa członkowskiego UE:
ważny dokument podróży,
ważna karta pobytu członka rodziny obywatela UE.
II. Wymagane opłaty
Za wydanie zaświadczenia 17 zł.
III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Niezwłocznie
IV. Jednostka odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego w Stolnie
Pokój nr 17
Tel. 56-677-09-02
V. Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
VI. Uwagi
Cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego UE obowiązany jest zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 30 dni od dnia przybycia. Cudzoziemiec niebędący obywatelem państw UE obowiązany jest zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 4 dniu od dnia przybycia. Deklarowany przez cudzoziemca pobyt czasowy nie może przekroczyć okresu, w którym cudzoziemiec może legalnie przebywać na terytorium RP. Zameldowania na pobyt czasowy można dokonać przez pełnomocnika.
Obowiązek meldunkowy można dopełnić w formie dokumentu elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujący zadania publiczne.