Wymeldowanie decyzja administracyjna
Wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej
Jednostka prowadząca sprawę:
Urząd Stanu Cywilnego w Stolnie
Pokój nr 17
Tel. 56-677-09-02
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 z późniejszymi zmianami).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późniejszymi zmianami).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późniejszymi zmianami).
I. Dokumenty od wnioskodawcy
1. Wniosek w sprawie wymeldowania osoby wraz z uzasadnieniem.
2. Dokumenty potwierdzające legitymację procesową wnioskodawcy - aktualny stan prawny posesji lub lokalu (decyzje, przydziały, wypisy z ksiąg wieczystych, umowy).
3. Dokumenty stanowiące dowód w sprawie o wymeldowanie (np: protokół zdawczo-odbiorczy lokalu, orzeczenia sądowe o eksmisji, o sposobie korzystania z mieszkania.
II. Wymagane opłaty
Opłata skarbowa za wydaną decyzję 10 zł. dokonana na rachunek bankowy Urzędu Gminy Stolno nr 41951100000016196920000130.
III. Termin i tryb realizacji odpowiedzi
Do 30 dni od dnia złożenia wniosku, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 90 dni.
IV. Jednostka odpowiedzialna
Urząd Stanu Cywilnego w Stolnie
Pokój nr 17
Tel. 56-677-09-02
V. Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Wojewody Kujawsko - Pomorskiego za pośrednictwem Wójta Gminy Stolno w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
VI. Uwagi
Organ gminy wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.